Car Service

Kontaktní údaje

Mobil: +420 603 480 752
Telefon: +420 572 593 934
Dílna: +420 731 103 324

Email: petr@autoelis.cz

Provozní doba

22.12.2017 – 2.1.20187 zavřeno!

Pondělí až pátek od 7:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:30

Garanční prohlídky

zaruka

Podmínky oprav vozidel v nezávislých
autoservisech během záruční doby

1. Problematika vertikálních dohod (vztahů) mezi výrobci, importéry a prodejci (autoservisy) v sektoru automobilového průmyslu je v současnosti upravená platnou evropskou legislativou, a to nařízením komise EU č. 1400/2002 z 31. července 2002, která nabyla platnosti v rámci EU 1. října 2002. Platnou součástí českého práva se stala dnem 1. listopadu 2004.

2. Ve smyslu výkladu EK č.1400/2002 platí, že když spotřebitel dá během garanční doby výrobce opravit své vozidlo nebo provést údržbu na něm v nezávislém servisu, záruka může padnout, pokud provedená práce je chybná. Všeobecný závazek, provádět během tohoto období údržbu nebo opravu vozidla jen ve schválené síti (autorizovaných autoservisů), by však připravila spotřebitele (majitele vozidla) o právo rozhodnout se nechat si provést údržbu nebo opravu svého vozidla v nezávislém servise a zabránil by, hlavně v případě „rozšířených záruk“, aby takovéto autoservisy mohly rovnocenně soutěžit se schválenou autorizovanou sítí.

3. Z uvedeného bodu 2. vyplývá, že pokud je servisní oprava/prohlídka během garanční doby v nezávislém autoservise vykonána řádně dle předpisů, spotřebiteli zůstávají nadále zachována všechna práva dle záruky vůči subjektu, od kterého nové vozidlo zakoupil.

4. Pokud byla některá oprava vykonána nezávislým autoservisem chybně, zákazník ztrácí konkrétní nárok, tedy nárok na opravu konkrétní závady. Pokud se na vozidle objeví jiná závada, prodávající za tuto závadu bude dále zodpovídat kupujícímu (zákazníkovi) jako za každou jinou závadu, která se vyskytne v záruční době. Například: když byla chybně vykonána oprava na chladícím systému vozidla, ztrácí zákazník záruku na chladící systém a jeho související součásti. Ale v žádném případě neztrácí záruku danou výrobcem vozidla např. na lak karosérie a pod.

5. Otázka záznamů v servisních knížkách ani servisních knížek jako takových není platnou legislativou upravená, a proto by pro autorizovaný servis neměla být podstatná razítka v servisní knížce pro vykonání záruční opravy. Tak, jak už bylo řečeno, vliv na záruku nebo na výkon servisních úkonů v autorizovaném autoservise bude mít výhradně jen to, jestli byla oprava v nezávislém autoservise provedená bez závad a dle servisních předpisů.

podpisManažer servisních konceptů CZ&SK
Automobilová technika
Robert Bosch spol. s r.o., Pod Višňovkou 1661/35, 140 00 Praha 4


Aktuální nabídka
Informace