Car Service

Kontaktní údaje

Mobil: +420 603 480 752
Telefon: +420 572 593 934
Dílna: +420 731 103 324

Email: petr@autoelis.cz

Provozní doba

Pondělí až pátek od 7:00 do 12:00 a od 13:00 do 16:30

Značkové vs originální náhradní díly

Bloková výjimka je legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010, kdy od června roku 2010 má každý majitel vozidla, včetně těch nových v záruční lhůtě, právo si vybrat jaký servis chce, autorizovaný i nezávislý. Bez ztráty záruky. Jednoduše řečeno, vy jste zákazník, vám nikdo nesmí diktovat, kam musíte jet na údržbu svého vozu a nesmí vás “vydírat” ztrátou záruky.

Víte, že při opravě a provozu vašeho auta můžete výrazně ušetřit a zachovat při tom úroveň kvality náhradních dílů i servisních úkonů, na kterou jste zvyklí? Řešení je snadné – stačí upřednostnit síť nezávislých servisů před autorizovanými servisy daných automobilek a zvolit kvalitní značkové díly.

Uvádí se, že jen zhruba 25 % dílů v moderních vozidlech je vyráběno přímo samotnou automobilkou a zbylých 75 % pochází od jiných výrobců. Jen malou část dílů tak lze považovat za skutečně originální.

Značkové vs. originální náhradní díly

Jednoduše řečeno: technický rozdíl není žádný. Výrobci dílů totiž dodávají ten samý výrobek jak automobilce, tak i na trh s náhradními díly (takzvaný aftermarket). Jde přitom o identické díly, jaké používá automobilka, jen opatřené jiným obalem a značkou výrobce – odtud tedy pochází jejich označení „značkové“ (často nesprávně označované jako neoriginální).

Z jedné výrobní linky tak putují ke spotřebiteli identické výrobky, kvalitativně tedy naprosto srovnatelné, které se liší jen obalem a především konečnou cenou, která je u těch značkových až o desítky procent nižší. Ušetřit se dá ještě více, aftermarket totiž nabízí výběr z více typů kvality stejných dílů. Rozhodnutí je tak čistě na motoristovi a jeho možnostech.

Zbytečné obavy z návštěvy nezávislých servisů

Z nedávných výzkumů vyplývá, že více než polovina Čechů navštěvuje výhradně originální autoservisy pouze proto, že se obávají ztráty záruky na vůz.
Po uplynutí záruční lhůty ale čtvrtina z nich změní servis a to zejména ze dvou důvodů – kvůli vysokým cenám a pro jeho přílišnou vzdálenost.

Jedná se o pochopitelné chování, protože majitelé nových vozů jsou velmi často „strašeni“ značkovými servisy, že pokud nepřijedou v záruční době k nim, zanikne jim záruka. Takové tvrzení je ale nepravdivé a navíc jde o jednání v rozporu s unijním právem.

Na trhu však existuje velké množství nezávislých autoservisů, a tak se jistě vyplatí vybírat jen z těch, kteří jsou spjati s renomovanými značkami. Tyto autoservisy nabízejí cenově výhodnou alternativu k autorizovaným autoservisům, bez jakékoli kompromisu v kvalitě dílů či úrovni poskytnutých služeb. Nabídka těchto nezávislých servisů je tak navíc umocněna značnou výhodou, a tou je možnost volby z více typů jednotlivých náhradních dílů (včetně originálních) a to v různých cenových hladinách.

Bloková výjimka

Motorista má právo na svobodnou volbu při výběru servisu i použitých náhradních dílů. A to se týká i servisu a údržby nových vozidel v záruce. Umožňuje to takzvaná „bloková výjimka“. Tento pojem je ale neznámý většině návštěvníků autorizovaných servisů.

Jinými slovy, pouze zlomek motoristů ví, že i v době záruky může se svým vozem navštěvovat nezávislý servis (mimo některé specifické situace jako například řešení reklamací). Ten však musí dodržet postup montáže doporučený výrobcem, použít kvalitativně rovnocenné díly a vyplnit servisní knížku v papírové nebo elektronické podobě.

Návštěvou nezávislého servisu lze ušetřit 50 % nákladů

„Bloková výjimka“ v konečném důsledku může pomoci motoristům uspořit více než polovinu konečné ceny oproti službám autorizovaných servisů. Navíc jednoznačně zlepšila pozici autoservisů na trhu, protože došlo ke zvýšení konkurence a k pozitivnímu tlaku jak na ceny, tak na zvýšení kvality nabízených služeb. A to motoristé pochopitelně ocení.


Aktuální nabídka
Informace